HP iPAQ 514 Voice Messenger, czyli wg. HP Polska: Komunikator głosowy iPAQ 514, to poręczny, sprytny i... seksowny Smartphone. Wyposażony w wydajny procesor, szklany wytrzymały wyświetlacz qqvga (176x220), komunikację WLAN i Bluetooth, funkcje sterowania głosem, Windows Mobile 6, pakiet Office Mobile i aparat cyfrowy 1.3 M zapewnia samą przyjemność działania każdego dnia. Pracuje oczywiście w dowolnej sieci GSM w Polsce - obsługuje standardy GSM, GPRS i EDGE. Dodatkowo posiada gniazdo mini USB, slot kart Mini SD, preinstalowany Internet Explorer Mobile, JavaBlend, wyszukiwanie w Internecie, obsługę e-mail, odtwarzanie MP3 i wideo... oj możnaby tak jeszcze długo. Zapraszam do bloga, a po szczegóły odsyłam na stronę HP.


piątek, 5 grudnia 2008

Opera Mini - przeglądarka WWW o dużych możliwościach

Próbowałem przeglądać strony WWW z użyciem wbudowanego Internet Explorera i ... zrezygnowałem. Aplikacja jest nie tylko mało funkcjonalna i niezbyt niewygodna w obsłudze, ale także nie radziła sobie z przeglądaniem stron wykorzystujących "ramki". Za nic np. nie byłem w stanie obsłużyć konta na Plemionach (ani wyświetlić poprawnie strony, a tym bardziej przesłać gdzieś wojska), a znalezienie numerów ostatniego losowania na Lotto.pl zajęło kilkanaście minut. Ogólnie rzecz ujmując - przeglądanie stron WWW było upiornie upierdliwe. Niestety także opisywana w tym blogu przeglądarka TeaShark odmówiła w pewnym momencie posłuszeństwa (z nieznanych przyczyn).

Okazuje się na szczęście, że jest przeglądarka WWW, która nie tylko bezproblemowo działa na iPaq 514, ale jest do tego o wiele bardziej funkcjonalna i niezawodna niż obie wspomniane powyżej. Mowa o Opera Mini, przeglądarce wykorzystującej java jako engine i dzięki temu umożliwiającej znacznie przyjemniejsze korzystanie z WWW na tak małym ekraniku.
Najważniejsze funkcje Opera Mini to:
- zoom - możliwość powiększania dowolnej części strony/podglądu całości,
- bardzo duża szybkość działania
- łatwość obsługi za pomocą właściwie 3 klawiszy
- wbudowane wyszukiwarki (jak w FireFix): Google, Allegro, Zumi, mCeneo, Wikipedia
- Zakładki, historia, ulubione...
- Obsługa RSS
- obsługa skórek
- łatwa konfiguracja....
Opera Mini jest dostępna po Polsku! I za darmo.
Do jej poprawnego działania najlepiej jest najpierw zainstalować engine Java Esmertec Jbed.

» POBIERZ Opera Mini 4.2 (strona producenta)

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

U mnie opera nie działa. Nie wiem czemu. Po uruchomieniu pliku (jar,jad) następuje pytanie o to czy połączyć z internetem następnie zaczyna się proces instalacji, który zawiesza się mniej więcej w 3/4.

ERPE pisze...

Przyczyną może być właśnie brak połączenia z internetem. Ja łączę się "na zawołanie" przez EDGE i z przejściem przez te kilka kroków instalacji nie było problemu. Choć dokładnie tak samo zdażyło mi się podczas instalacji TeaShark.
Sprawdź może ustawienia połączewń z internetem, może przeinstaluj też Javę spróbuj jeszcze raz z Operą.

Anonimowy pisze...

Dziękuję za radę. Oczywiście wszystko w najlepszym porządeczku. Świetna przeglądarka.

Unknown pisze...

Oprócz Opery Mini jest także Opera Mobile - płatny odpowiednik. Używałem triala i przyznam, że jestem skłonny w nią zainwestować.

Anonimowy pisze...

Hej - uzywam opery mini 4.2 uruchamianej spod Esmerteca. MAm pytanie czy da sie zrobic cos z wygladem czcionek? Wyglada to paskudnie - czcionki sa malo czytelne. Z gory dzieki za info.

ERPE pisze...

U mnie niestety tak samo - czcionki bardzo mało czytelne. Choć mam wrażenie, że we wcześniejszej wersji było lepiej (znaczy nie było takiego problemu). Tylko teraz nie jestem pewny, czy to wina Opery czy Esmerteca, którego też w międzyczasie upgradeowałem... A nie chce mi się cofać instalacji, żeby to sprawdzić...